- 11 januari 2018
Autokleur populariteitsrapport 2017
Autokleur populariteitsrapport 2017 Wit wereldwijde leider in de kleurkeuze voor consumentenvoertuigen Axalta Coating Systems heeft haar bevindingen bekendgemaakt van haar jaarlijkse wereldwijde autokleur populariteitsrapport. Dat laat zien dat wit in 2017 de wereldwijde leider in de kleurkeuze voor consumentenvoertuigen is. Zwart staat op de tweede plaats met 16 procent en grijs en zilver eindigden voor het tweede opeenvolgende jaar op de derde plaats met 11 procent. “Met zijn moderne uiterlijk blijft wit wereldwijd de bestseller", aldus Nancy Lockhart, wereldwijde kleurmarketingmanager bij Axalta. “Parelmoer wit won dit jaar vier procent in populariteit, omdat deze multi-coatkleur in alle segmenten wordt gebruikt en het meest wordt gekozen in Japan. Over het algemeen blijven lichte en heldere kleuren in kracht winnen, terwijl de interesse voor lichtgrijze en lichte tot middelmatige blauwtinten in de markt toeneemt." Het rapport van Axalta dat sinds 1953 jaarlijks wordt ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.